Loading...
Księgowość

Najczęściej popełniane błędy w księgowości firmy

Księgowość w firmie

Osoby odpowiedzialne za prowadzenie księgowości firmowej stoją przed bardzo istotnym wyzwaniem, które należy wykonać poprawnie oraz bardzo precyzyjnie, aby firma nie miała później żadnych problemów prawnych. Często zdarza się jednak tak, że firmy, które dopiero co pojawiły się na polskim rynku popełniają wiele rażących błędów wynikających z samodzielnego prowadzenia księgowości firmowej. Może być ich wiele, jednak podane poniżej są zdecydowanie najczęściej popełniane w firmach i należy zwrócić na nie szczególną uwagę, gdy ktoś prowadzi własną działalność gospodarczą i chce to robić w pełni profesjonalnie. Sprawdź jaki zakres prac wchodzi w usługi księgowości: www.roscotax.pl/uslugi-ksiegowe-rozliczenia-roczne

Najczęściej popełniane błędy w prowadzeniu księgowości

Pierwszy błąd tyczy się przede wszystkim prowadzenia dokumentów źródłowych, które są niewłaściwie księgowane, przez co potem powstają błędy, np. podczas księgowania przychodów firmowych, gdzie księguje się rozliczenia, których nie można w ten sposób rozliczać, ponieważ obowiązujące przepisy jasno mówią o tym, że jest to zabronione. Często księgowość prowadzona jest niezgodnie z przepisami, dlatego warto się z nimi najpierw dokładnie zapoznać.

Kolejnymi błędami mogą być te, które dotyczą bezpośrednio różnego rodzaju obliczeń, np. podczas odejmowania podatku od wypłat, kiedy trzeba zrobić to bardzo skrupulatnie, mowa tutaj też o różnych składkach, np. zdrowotnych lub emerytalnych. Coraz częściej jednak firmy dysponują nowoczesnym i solidnym oprogramowaniem, dzięki czemu wyliczenia przeprowadzane są automatycznie, jednak człowiek również musi je kontrolować, bo komputer również może się pomylić, a wtedy kwestie wyliczeń będą rażąco zaniedbane.

Oprócz tego firmy nie przykładają zbyt dużej wagi do archiwizacji dokumentów, zgodnie z obowiązującymi aktualnie przepisami archiwizować dokumenty powinno się przynajmniej przez okres 5 lat, a niektóre firmy wyrzucają je lub pozbywają się ich po okresie krótszym niż wskazane 5 lat. Jest to całkowicie niedopuszczalna praktyka, za którą można słono zapłacić, dlatego też księgowi pracujący w firmie muszą zadbać o to, aby odpowiednio przechowywać dokumenty firmowe przez wskazany okres czasu, tak aby zawsze mieć do nich dostęp.

Zapisz