Loading...
Biznes

Jak w 5 krokach stworzyć skuteczną kampanię reklamy zewnętrznej?

Jak w 5 krokach stworzyć skuteczną kampanię reklamy zewnętrznej?

Reklama zewnętrzna (outdoorowa) to świetny sposób na zapadnięcie w pamięć potencjalnych klientów. Aby stworzyć skuteczną, zewnętrzną kampanię reklamową, warto zwrócić uwagę na kilka rzeczy. Chcąc odnieść sukces, należy pamiętać, o tych pięciu prostych krokach.

1. Skup się na prostym przekazie

Reklama zewnętrzna ma to do siebie, że bardzo często skupia na sobie uwagę tylko przez chwilę, kiedy np. ludzie stoją w korku, przejeżdżają autostradą, albo wchodzą do konkretnego budynku. Dlatego, tworząc baner, billboard lub tablicę reklamową, która będzie elementem kampanii outdoorowej, należy zrezygnować z nadmiaru informacji. Proste, chwytliwe hasło, będzie dużo bardziej skuteczne, niż dokładny opis usług lub produktów oferowanych przez naszą firmę.

2. Określ, do kogo chcesz skierować swoją kampanię

Oczywiście, im więcej potencjalnych klientów, tym lepiej. Jeśli jednak nasza firma świadczy usługi lub sprzedaje produkty, które ewidentnie są skierowane do konkretnej grupy odbiorców, warto umieścić nasze reklamy w miejscach, w których można spotkać ich przedstawicieli. Np. reklamy zabawek można umieścić w okolicy przedszkola albo parku rozrywki, oferty wycieczek turystycznych obok lotnisk, dworców i sklepów, sprzedających artykuły przydatne podczas podróży. Postaraj się dopasować reklamę do konkretnej grupy odbiorców, wśród których masz największą szansę znaleźć potencjalnych klientów.

3. Szata graficzna – często mniej znaczy więcej

Przykucie uwagi odbiorcy, to pierwszy krok do sukcesu. Jednak w dzisiejszych czasach ludzie są już zmęczeni zbyt agresywnym i nachalnym marketingiem. Dlatego, zamiast stawiać na krzykliwe kolory, dużo szczegółów, zawiłe czcionki – to wszystko utrudnia odbiór i zorientowanie się o co w ogóle chodzi. Kampania outdoorowa ma zachęcać, ciekawić i sprawiać, że dana reklama zostanie zapamiętana. Przejrzysta, prosta czcionka, minimum informacji i interesujące logo – to w większości przypadków przepis na sukces.

4. Emocje, humor, skojarzenia

To element, który sprawdzi się w przypadku każdej reklamy. Jeżeli nasz baner wzbudzi emocje, sprawi, że odbiorca się uśmiechnie, albo wywoła konkretne skojarzenia – tym lepiej dla nas. W ten sposób kampania zapadnie w pamięć i przykuje uwagę. Odrobina humoru albo nawiązanie do panujących powszechnie zwyczajów sprawi, że nasze reklamy będą się kojarzyć pozytywnie, a marka zdobędzie zaufanie klientów.

5. Wykorzystaj krajobraz i otoczenie

Tutaj potrzebna jest kreatywność i umiejętność wykorzystania elementów otoczenia. Jeśli jednak wpadniemy na ciekawy pomysł, możemy mieć pewność, że kampania nie przejdzie bez echa. Przykładowo, jeśli uzyskamy pozwolenie, możemy wykorzystać elementy miejskiej zieleni, aby reklamować usługi ogrodnicze. Wydziały architektury mogą stworzyć banery, będące ołówkowym szkicem budynków, na których będą się znajdować, a prywatne przedszkole, może wywiesić plakaty, które zamienią ogrodzenie przedszkolnego ogródka w płot z kredek albo klocków. 

Wiele więcej informacji o stworzeniu skutecznej reklamy outdoorowej znajdziesz pod linkiem – ZnajdźReklamę.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *